Sykkeltelleren er utbedret

Sykkeltelleren i Harstadbotn har over lengre tid ikke fungert etter hensikten, og Harsadpakken har fått mange henvendelser om saken. Det er derfor gledelig å nå kunne si at sykkeltelleren er i orden!

Entreprenøren har over en tid feilsøkt installasjonen sammen med Drift & Vedlikehold og Harstadpakkens eget personell. Vi vil benytte anledningen til å takke alle de som har stått på for å få dette i orden.

Det viste seg etter en tid at det prosjekterte grunnlaget i kontrakten inneholdt en feil i beskrivelsen av hvordan kabling og tellesløyfe skule utføres. Når denne feilen ble avdekket tok det kort tid før feilen ble utbedret og telleren ble testet.

Ansvaret for feilen i det prosjekterte grunnlaget ligger hos Harstadpakken.

Vi håper at en fungerende sykkel teller gjør at det blir enda større motivasjon for å sykle.

Oppdatert: 26. juni 2026